Bazeport er et Porsgrunnsbasert programvareselskap som ble etablert i 2009. De tilbyr unike in-house utviklede systemer og løsninger innen IPTV, med funksjonaliteter som underholdning, informasjon og kommunikasjon.
I tillegg til å være markedsledende i maritime- og offshore-industrier, har Bazeport en godt etablert rolle i landbaserte markedssegmenter. De har hele 100.000 brukere over hele verden og er enda i vekst.
Vi fikk gleden av å utvikle deres nye identitet.
En identitet skal speile selskapets visjon
Bazeport hadde en ny markedsstrategi og ønsket hjelp med å fullføre profilmanualen. Vi fikk tillit til å bygge hele det visuelle formspråket fra bunnen av.
Vi gikk for et uttrykk som matcher visjonen til selskapet; profesjonelt, men lekent, tydelig og moderne.
Tilgjengelig i utilgjengeligheten
Kommunikasjon over lange distanser via satelittsignaler er utgangspunktet for logoelementet. Bazeports teknologi gjør det mulig å kommunisere uansett om man befinner seg på fastlandet eller på åpent hav langt ifra sivilisasjonen. Derav slagordet; "Enabling meaningful interactions. Anywhere."
Bazeports nye logo består av en logotype i tillegg til et logoelement. Disse skal aldri stå samlet som en enhet, men kan gjerne opptre på samme flate. Logoelementet er kilden til videre illustrative mønster og grafiske former, som er viktige identitetsbærere av merkevaren.
For å sikre en helhetlig kommunikasjon over alle flater implementerte vi profilen i en digital manual med spesifiserte regler for bruk av de ulike visuelle elementene.